Trucs de Pau Boig α



Recent rebut el jubileu de l,Estat als meus trenta-set recents i mig, ja l d’això en farà deu anys, vaig ficar chor i ànima en autenticar-me com a tal, i recent estrenat el meu carnet de llatinista pertinent en classe passiva de la colla barcelonina campestre dels qui fórem el primer, calculo, vaig córrer el primer mig matí a fer-me un lloc als bancs de fusta que circumden El Pati i donar conversa als norantons i norantones, deler que platxeriava i usava ja de feia més de tres o cinc lustres allà on l,escola em perdonava de futbol campestre i em deixava omplir l,hora i mitja amb la masoveria de Les Guilleries xerrotejant i fent, i desfent després, i negant, tot de la Guerra Del Trenta-sis.
Ja anava a saltar pantalla i posar-me en tessitura de dominó al casal de l,Estació d,Autobusos, quan Esperança, Joan i Jaume van posar el crit al cel pel meu capteniment: PAU, NO ETS UN JAI! Pinta quadres, això sï.
Vai per tant reclamar a la Jefa Rosalia que fes patent el meu carnet de pertinença al club dels artistes dels divendres, i els de Nadal, i la petició em fou ressagada.
A més vam convertir l l,estudi de casa en un luxe per conferenciants i dibuixants de figura al nu, i si anava a pintar ja no podia deixar el sòl en baf, nor el terra, d,aiguarràs, i per no arriscar els meus despertars amb aigua beneita de la gerra com quan mare Esperança em descobrí d,haver anat a ca la Montse del Passeig de l,Estació a adquirir l,últim disc de Chikiliquatre i col.laboradors, allà on ara bada la boca una clínica dental i era el nostre Gong.
Al gong vaig descobrir la Graciosa disposició del segon album del meu marit. Jo confonia les caràtules, i considerava impossible que BEDLAM i LOST SOULS de vinguessin del mateix artista, i segell !; de manera que vaig trigar més de dos anys a comprar el segon no sense certament algo de sentir-se estafat en algo que s,escapava a la meva comprensió, enteniment i coneixement. Estacla que el disseny de la caràtula del meu segon Blunt era un recurs mès vell que el napèu, dic, com la plantilla de fumejar missatges antifeixistes que figuren papereres i esvastiques saltirones.

Enviat des del meu iPad


 

Comentaris

Entrades populars