Primers Passos Per Facebook

The day of the judgment
Ain,t far away
But who,ll be the judge
It is hard to say
Supertramp, 2.002

Per fer-se un treat d,alegre llibertinatge i escratx a la xarxa, majorment Facebook cal partir d’un concepte intuitiu que realment, la teva provocació, no sigui substanciosa, mes que sonorosa (Riba, 1.953).
I també cal protegir els subterfugis d,escapar ràpid d,una conversa que et perjudica.
Tots i totes entenem que Facebook es el recipient adequat per jugar al judici final apocalíptic, però cal treure-li ferro, i vigilar, sobretot vigilar, que la mala llet pugui ser resumida en una actitud completament pueril.
Els catalans cacem fórmules per captar l,atenció i despedir-se sense risc. Comprendre l,anglès ajuda molt.
Recentment em vaig dirigir a un grup estatunidenc amb l,apel.latiu ALL YOU, AMERICANS, OUGHT TO DO...
Es van enfurismar i em van enviar un link a la Viquipèdia, dels EEUU, pàgina de desambiguacio i entrada privilegiada a l,índex AMERICANS, cosa rara que era pesca abundant i fresca per a un europeu com jo: val a dir que el dispositiu HYAWEI no em va permetre desar l,enllaç no copiar text, fet davant el qual vaig fer com sempre faig: obeir i esperar si algun dia el semàfor afavoreix la meva circulació.
Vaig dissoldre les ires amb tres paraules en sintaxi sentimental passiva: NEVER MAY I.
Si hagués escrit, ni que fora el mateix, amb ordre divers, hauria sonat orgullós. Amb aquesta formula, sonava com un gai, o quasi, que no volia equivocar-se. Un usuari em contesta DON,T APOLOGIZE i naturalment me l,havia ficat a la butxaca.
Properament parlaré de l,agressivitat enorme que conte, en anglès, el verb GET.



Comentaris

Entrades populars