El Llibre Crioll

 El cèlebre Persi s,afanyava a deixar clar que els llibres son per no llegir, diríem: passar el rato del dolce far niente.

Català, i mig anglosaxó i hispànic, quin mal faig escrivint un poti-poti d,amanida russa en diverses accents i idiomes?

Diverses accents i idiomes? On es el concert d,adjectiu a nom, substantiu, si s,entén igual o millor esbargint lliurement, o quasi, les concordances del gènere gramatical? EN això es basa, precisament, l,aposta del catalanisme neollatina de regust medieval. Espereu a veure el meu VALERI FLAC del qual tinc vora meitat traduïda hores d,ara en hexametres purs i catalans.

Presumim d,un llibre que des de tots els angles s,ha d,autoexplicar i passar l,examen iniciàtic del total ignorant, i el nodrim d,unes regles d,or morfosintàctiques que esbadien l,enteniment i el profit en angles dispersadors dels lectors, un i cadascun, amb el seu propi profit.

Un llibre es un monument per emprar en estones de transitivitat social, un monument, en el sentit d,un sudoku, comunicació pura del tot espera. Una dutxa mental.

El que no accepto de l,home de poder quan cau en demència es sempre que me,l desposseïu de l,us dels bens i la crematistica: en Pau va tenir un novio fa 30 anys amb el qui van fer vots de llatinista, recíprocament: el Christian no ha complert, aparentment? Llegiu-li els hexametres a la suor, a la femta i als vents corporals, HI SON TOTS.


EL QUE ES, ES

EL QUE NO ES, NO ES

Jo sabia perfectament que en la meva pàtria xica em demanarien detalls dels meus coneixements avantatjats a tot nivell: qui fa un nou experiment reeixit va directe a judici, i, per la meva part, només podia, de moment, triar els decorats de la meva dissort i buidatge doctrinal, de la NOVA DOCTRINA.

NATURALMENT els protocols son el darrer que mirava, i sabia que hauria de complir: porto mes d,una dotzena d,aparells estressats a l,exponencial per obtenir resposta: la màquina ho pot governar tot; la màquina ens pot descuidar de les obligacions; la màquina ens dona la vida automàtica.

I ETERNA?

I ETERNA!

Filosofia de Manili es: si no s,aturen els naixements i no s,aturen els decessos, la vida es indeterminada, infinitiva, en summa: INFINITA.

Nascentes morimur finisque ab origine pendet.

Qui m,hauria d,haver dit, fa quasi 30 anys, que un treball sobre l,Amfitrió de Plaute deixaria tot el claustre de la Facultat de Lletres credul de les mentides del Mes Enllà!

Però això ja no existeix: jo compleixo amb el meu tercer grau, dia si, dia també, i, dins el que cap, agafo confiança.


El llibre crioll, amb aquests arguments, està cridat a existir, com la republica, diríem?—com gustos!

Comentaris

Entrades populars