DELICADESES (catalepton Bielsae)
Al Mestre Serra la labor li resulta assídua, mig
automàtica i estalvi de risc, en algun caire notable, l’anar fent, i sobretot
l’anar fent rere l’estela de Coromines i altres salvaguardes del Tresor De La
Llengua Catalana: allà on Serra i Bielsa coincidírem es va fer un regadiu de
col·laboració jocunda, una porta oberta que no trigà a obrir-se del revés, però
cal admetre que d’alguna manera els enigmes en la societat global actual
segueixen i sorgeixen sent igual i mateixos a la semblança dels antics
malastres i monstres de tirania social que hom només podia acceptar i tolerar
sense prendre part en sentit de justícia social ni salut pels veritables
(veritables per reals, oxímoron) encanteris supersticiosos de poder
absolut: en aquest punt la meva ment està segellada, i jo només puc, poeta,
riure’n com fem, els poetes, per treure’n ferro, o encar: quan em poso
autoritari, saber que no em resta més que repetir alguns parenostres i
conciliar el son sense espant, després d’haver llegit els capteniments del
soldat universal a Lucà, i llur Fàrsala.
—La paràbola de la jueva mirant el cul del seu novençà
i viril amor nazi i somrient pels aucells i els vults agraïts en direcció a la
caixa de cabals del llur patriarca a la botiga. L’Estat Nazi necessitava
diners, més que practicar malvestats, els anys ’30, SENYORS!
—EL DEUTE de guerra Alemanya: el va satisfer, la
darrera lletra, en 2.010, jo encara treballava.
—L’exèrcit inconscient de la pàtria global: existeix
una pàtria qual es nomena ella sola, podríem dir de la ideologia del viu-i-deixa-viure,
però ni tan sols no es manifesta per això: convé i és tangent a respectar
personalment uns límits en conducta i consciència, mentre hom la necessita, i
reblar el clau en benefici d’un exèrcit completament inconscient i automàtic:
apareix la diatriba, a xarxes:
PERÒ
FALANGE, QUINES IDEES DEFENSA?
Llavors jo poeta, ràpidament, i sense ni el luxe
d’un xat inclòs de dades, requereixo per X
un protocol de resum ben demanat, que en ric Hispà es diu, i inclou la paraula
abstracte
IDEARIO.,.
Els agraïts i estrenus falangistes ràpidament,
encara i més em fan a mans un pdf molt ben editat
amb llur programa electoral recent. L’ambaixada
intergalàctica ha funcionat de debò. LLAVORS
JO, en un atac d’orgull o per raó de rivalitat, consiro tranquil que la meva
feina s’acaba quan culmino un enllaç al meu compte de X i ni tan solsament
llegeixo ni n’aprenc el contingut, de no ser que un correligionari de qualsevol
idea em demanava tertúlia.
Però estem, —sempre estem! els catalans, per altres
coses; un bon vi, una bona pixarada poètica de Fantes, i un bon esmorzar de
forquilla. AQUEST ÉS EL FONAMENT DE L’EXÈRCIT UNIVERSAL INCONSCIENT, I global.
c.c. és una
abreviatura per ostentar la qual cal haver aprovat el Batxillerat de Lletres
(SIC vel FOT.) El tema de l’impostor no és cap pànic DE LA megamística
com Eva Al Desnudo TriquiTroll: els ignorants hi arrauxen, i es delaten
sols quan diuen
(EN)
—CIRCUNSTANCIAS—NORMALES
Així no importa una merda, no importa la gallardia
de l’ignorant detestable, encara menyspreable emperò, més que detestable direm,
esadî: que s’omplin la boca parlant d’ORTOPANTO.
A mi tot pot passar és que m’expulsin del temple
fent-ne cabal de fer-me memoritzar
ÁCIDO
FLIPATÓMICO
VUIDî,
CODIS oficials i gremials, en principi, de seguretat ignorant, donat que no
fixen les meves credencials ni si les hi exposo en hexàmetres dactílics i
timbre de l’Estat.
Aixina la societat de societats esdevé un esquema
d’excomunió esquizoide PERSISOL.
El poder diem que el
reparteixen tres: l’autòcrata fendeix tots els temps, l’esquizòcrata està
aparcat a l’edat adulta, i el neòcrata gaudeix de l’esport i l’alegria totals,
i relacions de llur lliure antull i triatge.
Aquell xaval que pedalava, venia a la
xarxa elèctrica nacional l’energia generada amb els seus força i pedals, i
fagocitava deliciosos macdònals com a premi.
AIXÒ
ÉS EL MÓN TOT EN UN!
—El miedo real! Ahí està el auténtico Araña Payaso!,
el —MEM
que vaig emprar contra Dam Kim Un mentre jutjava una nova fenomènica criminal
com a “serious
violations of blablablàs de catxirimboles i bimbirimboines.”
Jo passava les nits bàbares a casa, amb sexe i
rialles, i recent jubilat ingressava a la Universitat De La Vida.
Escadusserament, i per obra natural de MOVISTAR, EL
PATRÓ DEL MEU MANSO, em surt un post a Fèisbuc:
—Velar de noche es un suicidio biológico.
—Y Mirar la geta de este señor más de tres segundos
seguidos es Suicidio Antropológico.
QUAN ELS MEUS CONTACTES DE FÈISBUC VEIEN AIXÒ ALS
MEUS MURS, fugien com es diu dels poetes lluny del cagaderu
de Lucà al fer-se un pet recitant un vers de
Neró
SUB
TERRIS TONUISSE PUTES
DIRIES
QUE TRONÉS SOTA TERRA
Quan
tens certa confiança en els serveis d’ubicació, pots aleshores calcular que
l’enemic que has atacat de mala manera, i també l’amic que has ajudat de la
millor forma, no tenen esma de desfer més de cinquanta quilòmetres físics pel
que els val una emoció que millor se la gastaran amb una visita als Pans Del
Portal De l’Àngel, conferència interpavular i amistosa, també, a la geladeria
del Passeig de Gràcia, o la pastisseria centenària dels berenars excelsos en
tarta Sara i Tatin. Més els i les convé? Per descomptat, en absolut que
sí! I HO SABEN? PERDÉU QUE HO SABEN!
Jo vaig escriure als inicis de la màquina jueva un PERDO
QUE VOLIA DIR PERDÓ, i no rebia opció correctiva a la TILDA: l’efecte
que va provocar fou un envalentonament perillós ple de coratge i salvatge d’una
dama enfurida.
D’allò, vaja, que els Monty Python assegura
que provoca terratrèmols al Nepal.
—Pisos inteligentes
para tod@s!
—SEXO SEGURO!
—OLE! YA ES NUESTRO!
(quan el poeta Alborán eixí de l’armari per bisexual).
*
Èrica es planteja a nomenar amb el meu llinatge de
pila el llur seu primogènit, quan se li esdevingui la gràcia paridora i vital, i
la seva jefa m’ho fa avinent.
Eihavia noms a l’antiguitat romana que nedaven com a
ponts entre el patriciat i el plebeu, i aquests eren, que sàpiga jo
1. Pau
2. Marc
3. Sergi
4. Pere
5. Altres
(Lluc, relatat al culte d’Isis)
El mudaire de noms (ara no vols que et nomeni Quint,
doncs et nomeno Sext, ara no vols que et nomeni Sext, et nomenaré Sèptim, Issa
és esbargiments, cadella d,Enni (per Nevi:)
PRISCA,
TENS SENY
Enlloc de
PAULA,
TENS SENY
Nubere vis Paulo, non miror, Prisca,
sapisti
El nom propi de senyoreta bruta que no es rentava el
shishi, realment es reservava a algo que per raça també es podia nomenar
Neanderthal, com en l’Epode horacià, el més famós de tots
UT
PRISCA GENS MORTALIUM
¨COM
ELS ANTICS NEANDERTHALS¨
Que una senyora surti a la Ruleta d’Antena Tres per
tal de fer-se valer desvergonyidament el teorema politicoide de la “mentida
repetida mil milers de cops esdevé veritat (TVTRES)” i es faci respectar
fer-se dir Senyora Pau, la posa sola ella en conflicte amb el santoral ben
estintolat i previsor al respecte.
Pau per a gènere i sexe de senyores és sempre
Maripau, o bé Paula, i no obviem que Pau, com a gènere sexual el meu, o sigui
masculí, transitivament resolt en abstracte compleix amb la significança
profunda de tranquil·litat, pau, bons aliments. Tríades de mantra poderoses i
amb llarg recorregut, algo de llarg si més no, uns mil anys endavant dels
decostructors.
PAU SIGNIFICA MIGRAT, ESCÀS I POC, I SOVINT EL
PRECEDENT ÉS DE FORÇA RELIGIOSA, I SALVATGE, EN FUNCIÓ APOTROPAICA, com el Pont
Euxí, i els Manes, o esperits dels morts. El primer significa benèvol, el segon
suaus.
*
Qualsevol petita victòria dialèctica contra
Paubielsa és un motiu de recordar tota la vida
—Les maduixes són cultivades a Gaza?
—Aquestes són de Riudoms.
—No cal que facis anar el MOODLE, Pau.
Ja farà uns bons trenta anys que la correligionària
amiga Mina va proposar com a títol d’una poetessa pel seu darrer plec CALIPSO
“TRACTAT DE PAU”. La poetarra, estaclâ, enamorada d’un
home que es feia dir Pau.
A partir d’aquí
la veda és oberta, i m’ha costat engrinys i guerres d’atrocitat a les xarxes i
amenaces esparses el tipiquíssim
—QUE DESCANSI EN PAU!
—MORI EN PAU!
Naturalment en Pau amb majúscula a la inicial i
minúscula la resta, cosa que, ademés
d’indicar intencionalitats pervertides, nogensmenys obre un espai de retorn de
les altres, encara més pervertides de crear una Santa Pau.
La Pau, i Santa Pau mateixes com a topònims
corregeixen aquest estat dissolut, i els mateixos qui fórem sempre mateixos,
tornem a recuperar les aigües tòniques al propi bót.
Tenir com tinc jo tota la identitat (vegeu la
paràbola del xaval pedaler supra,) fa i em facilita els exercicis
d’esport i activitat assertiva dissimulada, o no: entro passat dimecres per una
extracció analítica al CAP SARRÓ, de Valls i al obrir la porta esquerrana un
usuari que coincideix en sortint m’alliçona amb to de vinagre (a quarts de nou
del matí! Què havia deixat l’home per la resta del dia, antes d’ajaçar-se? Això
amics, i aquí: això i aquí eiha i és la veritable demència, no cap de moment
nomenar-la trastorn mental? NIMPORTA.
—GRÀCIES, MESTRE.
Passen dues nits i somnio la mateixa escena de la
lliçó de les portes al CAP SARRÓ protagonitzada aquest cop per un funcionari. QUAE
RATIO EST? La identitat ha volat entre persones que no la poden suportar, i
en termes simbòlics ha tornat allà d’on va partir.
La identitat doncs, de tan desitjada, és la brevetat
de l’ejaculador precoç. El símbol aquí compleix amb exactitud.
Una senyoreta passeja el gos i murmuro el nom de ma
Germana:
—Espe.,.
Ella prepara ràpid el paper per esborrar el rastre
del seu ca, i doncs presumeixo que Espe està massa atrafegada esborrant
els seus delictes penals per mirar-nos de molestar altra vegada.
*
Tú
ser subnormal, o tú ser subsahariano?
SABEN TOTS, CLARAMENT ELS qui em llegeixen que estic
saltant barreres reals de l’etiqueta d’avui, allà on té ubicat el tracte, amb
dret o ensense. Respecte el passat en el qual he cregut erròniament homo
novus, jo, tot obrant i venent-me al concurs d’oposició per un cafè que ademés
pagava jo mateix en ple 2000, per meetings intergalàctics de les tres
universitats humanes:
1. La
dels Homes
2. La
de l’Acadèmia
3. La
de la Vida
Pel que em comporta, i tornem, a més a més de nodrir
gestes de sants avalats per l’Església Catòlica, PAU era un nom secret de poeta
entre poetes, o diguem
MVSA.,.
Desgranar el primer de Bucòlica 4, de Virgili, i el
mateix primer (segon) de la mateixa desena ens l’entafora pel broc gros com qui
no vol
Parva
puppe sedentem/tam magno petiere mari
En una petita
popa assegut/m’han girbat en un mar tan gran
O bé:
En un culet
fotent marxa/m’han girbat a un matxo tan gran
(Lucà, Fàrsala)
SICELIDES!
PAVLO MVSAE MAIORA CANAMVS!
=
SICELIDES
MVSAE! PAVLO MAIORA CANAMVS
PAV
(CA
MEO GAL) LO
Virgili, op. cit.
La projecció alterna en una Musa ha de respondre
sempre amb una vestimenta adequada, i amb una satisfacció més que notable, qual
la basarem en l’esquema de la bucòlica vuitena de Virgili, Mort i Resurrecció,
ossia: l’emoció que el seu amic, el seu fill, la carn de la seva projecció
reviscola en mi mateix, el qui no cesso de lamentar la despesa, bé despresa. de
la guitarra, adherit a tractes denigrants, un sofriment enorme, per haver-me
sentit dir,
als
catorze,
GUITARRERO
Sant Cugat,
1.982
El meu pecat fou afirmar-me de xarnego més accessible al català
estàndard i quasi fabrià que un altre que impostava a força d’invertir la nasal
velar i tancar totes les vocals, ( = andalús amistós.,.) per succeir a la meva terra.
I als trenta-vuit
A
TU, Pau, TOTES TE PONEN
El Morell, 2.012
El meu pecat fou suavitzar els dibuixos dels sindicalistes arreu
del centre, especialment al claustre de l’IES El Morell, contra les retallades
d’Artur Mas, impost de moviments de somriures catalans, amb un cartell de
concert de Músics identificats amb estisores, anglòfons, donat que era evident
que havia publicat a Facebook la meva basarda i reguard a tals formes,., i a
les tempestes.,.
Ara en cobro mig milió amb catorze pagues, al
moment.
La fama pòstuma
del pintor genial no ve mai del no res, i mentre el popular es lamenta de
l’oxímoron injusta, el geni de Van Gogh té i gaudeix d’un
TERMINUS
ANTE QUEM NON
Quasi sempre si més no, sovint trol·lable i sovint
trol·lat, ésadî: EL LOCO DEL PELO ROJO film de Kirk Douglas
mitjançant el qual es va fer mundialment famós ell i el cas, la vida, els
miracles i l’obra del geni impressionista dels Països Baixos del dinou, Vincent
Van Gogh,
Al PAÍS fa vint anys sorgí un mem amvb el seu retrat
rere el rètol que resava
BANK
GOGH
sense realment que la cosa tingués res a veure amb
ell i llur ofici sinó més aviat amb una hora i tres quarts d’esbarjo en el
mètode dramàtic a la moda dels Estats Units a l’època, i la creació viva d’una
nova plusvàlua: relaxar-se dels negocis diüturns.
Prenem per exemple:
Riure’s d’humiliar el magnat del iot del milió de lliures
esterlines ancorat a Ítaca requereix que aital magnat sàpiga dominar els nervis
igualment com un miserable, ho féu als antanyasses, el pobrenc Vincent Van
Gogh, dèiem.
Estaclâ:
Molt abans de rebre un judici formal de gustibus
i positiu, reiteraré sempre: un cop trobes la solució FUNCIONAL (el where
is the garage? Davant les ruïnes al Macchu
Picchu) ja tot resolt: Van Gogh va servir per contemplar i
calmar els nervis dels magnats mundials, els sovint empastifats amb veritable
esput de suor provinent dels negocis interminables i la vida atrafegada.
Llavors el desig de ser incinerats els Gira-Sols amb el seu amo: ¡AH
SACRILEGI, manen els puristes.
!
Però certament sempre diré que rebentar de rel la
Sagrada Família barcelonina costa un dòlar (1$, amb descomptes aplicables)
i l’IVA pel lloguer del LÀSER.
CARMINA
MORTE CARENT
Ovidi, Rampells,
1,15
*
Naturalment:
El poble és i resulta el primer en ser informat dels
límits socials de l’actitud bel·ligerant: sap abans que ningú de quin color van
els qui manen i quins usos ostenten, per complir ràpid i poder viure quan sigui
que toca.
*
L’estratagema del poeta universal de Perú, Indiana,
el mai prou justificat Cole Porter, era simple, treure ferro a la tristesa
hebraica:
En el seu musical sobre els mites grecs, introdueix,
amb plena vigència de l’Estat d’Israel, la salutació nazi sense problema. I pel
qui la critiqui li troben, tots els crítics, un fonament universitari certament
esportiu.
.,.
Quan
una celèbriti es projecta ell mateix i part dels seus en la
meva vida i ofici,
naturalment naveguem en espais de confusió dissoluta, i de manual: però
en reeixim sempre, i dic esportivament en reeixim sempre, que s’entengui clar, si
sabem que profundament el que fem no té més transcendència que bastir quadres,
marcs, i imatges comprensibles en el treball de la identitat. Passar el ratu,
esmerçar el temps. LA FESTA DE LA VIDA. La sagrada actitud del poeta. Fusionar
identitats no té cap perill sabent de compondre, i de FACERE MVNDVM.,.
D’on en resulta i se n’esdevé la nostra indiscutible
MÀQUINA DE DINERS. No et pagues un psicoanalista? Vés a un concert de
Soler o Blunt, que ja fas el fet,
i realment, fas el fet: la mandra del qui casualment se
psicoanalitza amb unes braves caçant el somasema
d’un psiquiatre que es deix maltractar, està recollit a ALFRED
HITCHCOCK PRESENTS: El
Cas
Pelham,
a veure si per Juliol endego els meus espitxes en cultura global, quan parli
del mestre del suspens expressaré que contén com ningú el concepte de culpa.
Els ocells es revolten perquè apareix un ocellet inofensiu que travessa amb una
gàbia i un cadillac Amèrica d’est a oest.
El cas és que com a ser viu, si ets portador d’un
cos que fagocita i dorm i vetlla a vegades, tot l’univers amic o enemic
igualment amenaça. I molesta.
El mestre Savall aparegué a la Corporació, sota els
auspicis de Maripau Huguet, en ‘88, vaticinant clarament que a Catalunya podia
existir un Mozart sense que el molestessin pel seu art, deia “desapercebut” i
“sense reconeixement” com un bitllet d’autobús: vaig comprar ràpid!
Vam practicar la sincronia abans que existís, en passar
la frontera amb França, el Walkman Sony de la meva majoria d’edat, regal de
mamà, tenia incrustada la Primavera Apalatxiana de Copland, i just en entrant
en territori gavatx, encetà el moviment alegre de la tornada del primer terç.
ELL
I ELLA, NOSALTRES, ESTIMEM
you
poison in your body/
you
poison in your mind
Supertramp, 1979:
CHILD OF VISION
CUNÍ, I POLITÒLEG: això m’ho don ORANGE ESPAGNE:
el reporter entrevista el polític, i la tele em don un pla al escoltar en el
meu ipod que coincideix amb supertramp, dins la cançó, tu amb el cos, l’altre
segueix, i tu, amb el pensament.
*
La cortesia dels serrallo de 2006
Com practicàrem la sincronia abans que l’Ipad fos a
tot arreu un de sol?
Cabia caldre una família, per fer la cortesia, en el
sentit Alexandrí, purament mare Esperança i jo: ella okupava la taula reservada
al moll
CADA
CASA ÉS UN MÓN, I CADA RAJOLA, UN POBLE!
IDEM
LOCA NAVIBUS PULCRIS
MUNDA
FACIT NAUTISQUE MARI QUAESENTIBUS VITAM
Enni
Facere mundum
= endreçar casa seva, territoris i espais seguint mesura humana, literalment
“crear el món/posar netedat, i ordre, etcètera.,.
Els poders del Cosmos són tres:
1. Déu
2. Natura
( = Diva)
3. Poder
(abstracte, en domini humà coparticipatiu dels dos anteriors)
Bona actitud és lamentar-se i senyar-se per les
animetes quan una criaturada et truca a la porta en una pràctica de broma
infantil.
De cells tres poders del Cosmos, la Humanitat es
construeix a si mateixa, des de finals del segle XX segons l’esquema dominant
del DEUS OTIOSUS, ossia:
1. Autocràcia
2. Esquizocràcia
3. Neocràcia
Em demanen sovint informació molt sensible al
respecte, de moment ara i jo només puc avançar que els darrers trenta anys han
estat derivats a centres de salut mental persones que realment hem tingut
l’experiència del Més Enllà i del pensament del Déu Creador a través de la
despesa conscient i de la conducta perfecta. SOM ELS QUI HEM VIST I TROBAT EL
CEL, I ARA EL PREDIQUEM: SI VOLEM.,.
El mestre Serra doncs flipava mandarines al veure
que l,exemplar de VERBÀLIA que
jo em volia i delejava fer firmar, en camp asservit de secretisme exclusivista per
a goig i cortesia recíproca (avantantge en lloança dels sentits de gormanderia
catalans—ho dic per mi, més que les malgrates parades de la Rambla per Sant
Jordi) era: un FAC—SIMILE
de la primera edició: com havia pogut sonar tan aviat per a mi, i els nostres,
els bellaterrencs de la U.A.B. la campanada de
Salinger? Era un exemplar de la segona edició, amb vigència
de l,enigma com a premi qual incloïa als seus llurs lectors devots, allà a
U.A.B. el nou catedràtic Gómez Pallarès, al veure que ANRW ( = la més reputada,
i impepinablement respectada publicació fascicular de continguts filològics.,.incloïa
un article de DAMSCHEN defensant l,acròstic SAETA
a Manili,
ossia, un anagrama acròstic a la vegada, que naturalment i vistuluvistu
entra
i calça com un joc de posició verbal interversificada,
amb possibles implicacions sexuals, resultats d’una endevinalla formal i
pensada per passar a la vora del foc les vespres literàries i solitàries fent lo
que avui simplement és, i és sent el mateix: UN SUDOKU,
i llicències poètiques pertanyents als selectes cenacles de la cancelleria
estatal de l’Estat Imperial Arcaic (exactament el mateix,—ep! Que LO SOMNI
I BERNAT METGE,
ELS
SOTANETS DE LA CULTURA
jo encara no hi treballo en aqueixes postrolles
del
saberut,
va fer GÓMEZ
PALLARÈS:
PAU,
AQUEST ( = Serra) és el que ho engloba tot, encara bo i deficitari, cosa que
no era massa veritat, al comprendre el text genuí en grec del Cant De La
Sibil.la, i el quadrat màgic protocristià, segurament.
Doncs dins tota la Ciutat De Déu de Sant
Agustí l’esmentat supra model grec jo no l’havia vist, amb prou feines
havia detectat una ombra d’acròstic dins la versió llatina de la placa de
gramola de Savall, 2.005, al full de llur capça de joier. (JEWEL
CASE.).,.
L’enigmística avui dia és un compliment bàsic
d’índexs i usos funcionals sense massa misteri, i—SORT! A temps hem arribat que
Google no ens l’ha desvirtuada del tot, el perill apocalíptic i literal
(reitero: parlo d’índexs i de salons de reflexió,) ens sotjava l’ombra quan
donàvem via lliure a la imaginació per salvar els tombants del roser. Ah!
Ara ja no ho faria, doncs cap text llatí de més de tres frases no existeix per
adulterar sense més de cinc desaires al moment de docència i l’edat de la
canalla, fet extensible a allò que Amèrica coneix com “tots els públics”.
Y
QUÉ FUE DE MOVISTAR? TODAVÍA ANDA CON MICROFILTROS?
Els poemes així doncs existeixen quan un poeta de
chor sol·licita, ajustadament a protocol universal, que existeixin.
Comentaris
Publica un comentari a l'entrada
Digues l,orangutanada que et vingui de gust, i no em parteixo en set mil milions pero arribaré a dir algo, no pateixis!