La Que Es Va Liar Amb La Moreneta: LLETRA OBERTA AL MEU TIET

 Estimat padrinet

El meu mestre Alonso va tenir lloc a una tertúlia tevetresera dels antanyasses, compensació a una final europea de lliga barcelonista, versaire sobre els rituals de l,arcaic Egipte.

Ell deixà anar l,origen de la Moreneta de Montserrat com un sincretisme ( = adaptació entatxonada,) dels Cultes Isíacs i Setians dels protocristians a l,antiga gitaneria universal.

Arran d,allò l,Església en ple va posar en marxa els escàners infal.libles que explicaven els fums de la devoció secular com a causa del colorit, i l,anxiós va restar tranquil, sense importar massa ni res a ningú, començant ni tan sols pels prebers citats.

En 1.986 el mestre d,Anglès sr. Puigs va llogar al vídeoclub el New Reporter d,on vàrem aprendre la juguesca del coffeepot que ja ni recordo, i en una escena exterior i mòbil glossà:

—ahí en Londres es normal ver negros por los autobuses.

Vam gotjar d,un col.lega afrohispà batejat a lo fàcil com Jorge Negrete pel grup comprensiu de l,escola, doncs ostentava el primer llinatge del patró pagès, també de la kultura catalana i les roses. Va esdevenir ultra per pròpia voluntat.

Conec els baixos fons del Vallès Occidental d,aleshores, i el meu deute amb els pobres: connecto si cal, perquè, tiet: em saps dir si mai aniràs a raure als cartrons i rebràs obligat la caritat cristiana activa d,aquestos que ara detestes, d,aquestos, em consta, que estan cotitzant bona part perquè no et tallin l,aixeta del subsidi? L,oficial i el sotarajola?

No se sap: em baig guanyar els engrinys de Marlet per haver-l,hi esmentat: les famílies il.lustres creixen, i opulència pareix sovint misèria per raó del nombre derivat a l,exponencial, i els llinatges de l,avi de poc serveixen quan els has de fer de cap i de nou.

A mi m,agraden, fets costum, els ports i maneres dels Afrocatalans al meu poble, i altres i em donen alegria de viure a mida que compro a les seves botigues vallenques: jo potser encarno el negre universal, en sentit artísticaliterària, tot és problema, si n,és, de contactar, respectar, i usabusar en harmonia social, són gent jove, amb empenta i gran càrrega positiva, i em consta: estan més de dos terços ja, cotitzant a les arques i el fisc de l,Estat, si no els entens mossega’t la llengua i mira: ràpid et donaran motiu d,acceptació en caritat cristiana, que ens la respecten. Tot, padrinet,

PEM


Comentaris

Entrades populars