ara stic en això ii

Benvolguts lectors i lectrius estimades:
a la recerca de la lírica presentable segueixo proposant versos i poemes.
Això neix de l'angoixa i està agafant alguna forma, que em posa molt content de saltar encavallaments i dístics a la lliure llibertat, o lubertat.
Gaudiu de la lectura,
Pau, l'Esquizoafectiu



POEMES DEL ÍNTIM
I
Provo Pensar malament amb joia pels sarrapastrosos
Que m’han creuat al camí deures enormes i mal
Provo d’estintolar-me sofert d’enormes estragos
Faig hincapeu al dolor, i torna reduplicat.
On és la intimitat, si monitoritzat cada dia
Tots els dies de l’any desesperadament vaig
I s’acompleix la molèstia intrauditiva del tàvec
A l’estimada de Zeus, dintre de mi sabedor
I conscient d’encarnar allò que pot o no d’esdevenir-se
I no sé quin calaixet puc per als mals pensaments
Tindre a l’abast. M’enjoia saber que el meu mal i l’idèntic
Que tot un poble em donà les antanyasses, temps ha,
És a sofrir-lo tot ell i si un home mor pel seu poble
I sobreviu, després justament reconegut
Just és que mor tot el poble per ell i les hores convulses
Gens patriòticament tret dels diners I dels plecs
A la butxaca nodrits per a costellibotifarrades
L’únic que l’admiraré sempre, el rebentacellers,
En el bon seny, Terpsícore, espectacular de les Muses
Guía’m avui que la por és de sortir pel carrer
Tot despullat o de no engolir bé el sopar que m’espera,
El pixar dret, defecar assegut i si puc cada día,
Tot jo classe pasiva a l’Estat en crisi d’Espanya
Mestre al naixent català. Que duri, que durarà!



II
Castigar l,ignorant és reblir d’aigua neta sedassos
Pretenent garbellar or per Alaska insistent



III
Cert dansaire de mi s,ha empoderat tot el planeta
I només puc beneir plàcid el tany estimat.
Ara bé: l’envejós que sóc jo i demiurg ne reclama
Envescant d’agror tota la templa del cap
Puc sinó transformar els negatius delers en profitosos
Però el record xifrat entre les mans se m’esmuny
Jo sóc primer a a ver practicat el viure automàtic
I m’embasardo del fet, i tal vegada hi tornés
Fites desapareixent i posant el cervell a reposos
Quasi mortals admirat del resultat inofès.




IV
Pot algú dir-me què cony el meu coach, i què recontrareconyes
Va voler dir amb encarnar el duplicat un de sol?
Sols sortiràs amb bogeria o bé suïcidant-te,
Pau, si ho fas, ja está, dit i afegit va morir
Són núvols no et preocupis no et faran res i no temis.
I angoixes omnipresents omplen el día de mi.,.




V
Ja se’n va, se’n va el dolor, ja se’n va per mai que no torni
Senyor sisplau! En Pau torni En Pau per a En Pau
Té el sentit de fabricar horitzons el meu dol infinible
I si no fos per això, de subnormal en avall
Vaig dedicant la cura del cos i la ment torturada
Puc afiar-me de mi, sóc adult per no tenir
Il·lusió sense dol, angoixa, i ànsia I panic
Encara tresco quelcom, venço les causalitats
Del penitent envejós universal día a día
Cinc minuts més que cinc, cal maldar per dedicar
I broto tot, i sóc agradat, plaent I m’agraden
Homes I dones I tot, el que respire sexual.,.




VI
Jo I Natura en som un trasbalsable a l’insondable
Infinit únic de tot vencedors des del final.




VII
Com en puc dir maldat de la meva nuesa completa?




VIII
Gais que s,estimen de bo encarnen l,un el doble del altre
Disposats a sofrir martirologi i tortur.,.




IX
Dimecres el segon d’octubre dels dos mil dinousos
Comença feliçment un poemari tot nou
Sia per avorriment, osia de pànics i fàstics
Omnipresents em tens tot el Bielsa per tu
Novament molt que vulgui dir res, que vulgui dir zero
Jo també sé de triar, quan cal, i impera la força
Exterior, vestits aptes al meu caminar.




X
Si jo sóc vist un Déu entre els meus contemporanis,
Qui pot i com ser Déu tansolsament per a mi?
Pors I terrors humanals, flaires I caires estèrils
Una miqueta d’ací esgarrapar un amoret,
Compte que mata, follar! I en sé quelcoms grandiosos
Tragino un día immens, un rere l’altre i molt anys
És que és que és que sé fer i el fet respecta qui l’alça
Mínimament discret




XI
On em perd el llunàtic I dur apogeu de maldats que
Només sé beneir còmplicement arribant
A escridassar-me és un bípede Pau, és un bípede l’home!
És clar que tres banquets, posa-n’hi quatre m’han dat
Bescamviats pel do de veritablement reconèixer
La veritat sense engany i sense tantes de pors.




XII
Del plàcid que em donà la gana on tinc la reserva
Per després? Atent, no te la miris oh Pau
Te la prendran! Però el cantautor britànic és òptim
A reconvertir els goigs i les tristeses, també,
Mentre, perquè ell el fet pugui fer el record emparasita
De mil fantasmes alguns bons, alguns altres millors,
La majoria sense el dret adquirit d’hostatgia
Crien els meus paons un día abans de mata,ls
I jo, amén de tot, i jo, agraït de la vida
Prego senzillament d’ésser a la rampa sostret
I pànics i angoixoses hores són qualque Delicia
Mentre de l’encontorn imaginari quelcom
Puc besllumar a endevinar que és meu realment i de veres




XIII
L’íntim a l’universal de necessitat apostil·lo
Júpiter em somriu: calma s’ha fet del mal temps:
Júpiter és commous fantásticamente el panderu
Càncer dels gais figurat i els bisexuals no existeix
Trump deixeu-lo fer: acabarà amb la sida i el càncer
I tornarà un tercer ple de malures novells:
Fem-ne sofrosi, i en fem lexitímia, en fem cacolalis
I cada edat a lo seu: jo seguiré dejunant
Si Déu em dóna res més que una quietud a la posta
Mires amb mi l’Occident? Tanta por no fa la mort
Quan te l’entens i solsament llavors I aleshores
Saps escoltar el comú i la llur gran voluntat.




XIV
M’ha fet mal Espanya dos cops en tota la vida:
En demanar quina hora és, i en demanar un cafè amb gel.
Per què és tan fácil desar aquest poc conhort a reposos
De l’intel·lecte i els qui venen, tan ardu, dels meus?
Quina familia vol progressar a base d’improperis
Entre els seus membres, i tost passen els anys inclements.


XV
Visc de gratis per tu, així com tu sou força persones
Jo ja no faig el fet personalment, ni si vull,
I aquelles cremes i nates de Sant Josep i del pare
Procure veure-les lluny per no quedar avinagrat
Del portent de filera que creen entorn del producte
I els meus amics antics, un cop conec un abús,
Són llibertat, I salconduit d’alegria perenne:
Més que jo qui…? Però prínceps novells ja esmenen la plana,
I ara em puc dedicar al profesor poderós
Més que abans, menys que abans? Igual, i exacte i idèntic:
Res no se m’ha perdut en la revolta cruel
I el problema és aquest: des d’on em miren compleixo
Tot el sobrenatural que bé s’espera de mi.



XVI
Un cop el sexe extingit, on queda l’alegre de viure,
On la vida mateix, i perspectiva de fer?
Viure m’és un regal personal favorable d’addictes
I detractors, i a la ment corren metralla de cors:
Ells em sincronitzen en l’esdevenidor momentani
Del qual agafo tranquil un avantatge diví.
Ai xurriaques del fill de Teseu que ha arribat ésser pare!
El desastre total és la meva senyera i bandera
Única dels meus temps, ja no me’n queixo, d’això
Però quelcom ha fugit que espero graus en noranta
De retrobar temorenc, i virginal i donzell.
Massa per passar la por, dic jo: els esquemes ja quallen
I arribo ben puntual on de mi se’n requereix.,.




XVII
Visc i he viscut, i he de viure I viuré tant fot de la forma
Ultraconcreta de noi ben collonut o de pi
És allò que és al sedàs de la gratitud per les zones
Universals, i el discurs de veritat costa poc
Eix on guipar ves en quant, sense engany,les ulleres de rosa i
Fúcsia no fallen mai desesperant els mentors
Viva la veu que me’n resta copejant temples i testa:
Pau, si enretires el got trobaràs comoditat
Dat que la mare tindrà un trasto menys fent bulto a la cuina
Xalo de veus així i el psiquiatre somriu.




XVIII
Impossible és comprendre en quin caire de la caritat et
Torna reduplicat el favor que treu a l’esbalçada
La teva sort, i només sé: fes el Bé si pot ser
Des del criteri de distinguir el penitent que reclama
Joia d’ajut que está, dins del possible i les mans
Administrar gratis i efectivament d’una sola tacada:
La batlessa per mi de la megalòpoli resa
I jo per ella també: familiaritzarem
Vincles segur en consciència del socors inexcusable
Ja ens comptem ella i jo entre els feliços alguns.,.






Comentaris

Entrades populars