La Pàtria Global

Si em preguntes, amor, la meva pàtria és Catalunya, Ibèria, Portugal, Sefarad, Alàndalus, Hespèria, Ausònia, Itàlica, Espanya, i Hispània, i encara una altra que fuig pel forat mental que Déu m'ha propinat per comportar-me a cos d'Ell o de Rei.
La relació social caldria vertebrar entre nacions-ciutats-estat, des del nucli de més de 30.000 habitants bem comunicats fins a les megalòpoli de més de tres milions.
Fa cent anys no hi havia ni carreteram ni xarxa aèria, sols marítima, i el designi de Cristòfor Colom quedava reduït a mitges.
Pensa: el Corredor Mediterrani, amb aquests ingredients que t'hi poso, és tan necessari?
Mira fixament als ulls la Gran Bèstia, i decideix si hem de canviar res, o estem en l'edat daurada de tenir-ho tot a l'abast amb tots els mitjans tota la gent?
Jo sóc de la generació que va començar a aprendre de fer el Treball de Recerca no als disset, primer de Batxillerat, sinó als 22, entrada la carrera, i que es va fer copiar per fax un article que no era a la biblioteca de l'Alma Mater, la UAB de Bellaterra, per part de la Marquès de Comillas.
Jo he participat en desenrotllament de la Màquina, la Gran Bèstia, i auguro un futur, quan les etiquetes de comportament estiguins a bastament definides i acceptades, aplicades, no només per muntar-se costellades i banquets, sinó amb aplicacions i propietats realment altruïstes i beneficioses.


Comentaris

Entrades populars